Bilstein: kwaliteit en betrouwbaarheid

Bilstein is gespecialiseerd in de productie van veren, schokbrekers en ondersteltechnieken. Ze zijn wereldwijd bekend vanwege hun uitstekende kwaliteit en betrouwbare reputatie. Veel automerken monteren standaard Bilstein schokdempers.

Papenburg & Nürburgring

Schokdempers worden op de Nürburgring en het testcentrum in Papenburg getest. De dempers ondergaan de meest extreme omstandigheden; van regen, tot hoge snelheden en kasseien. Daarnaast worden verschillende voertuigen met verschillende ladingen gebruikt. Zo weet je zeker dat de dempers voldoen aan de hoogste eisen en dat kwaliteit gegarandeerd is.

De functie van een schokdemper

Zonder schokdempers en veren is rijden geen fijne ervaring. Je voelt alle hobbels in de weg en de controle over het voertuig is niet optimaal. De schokdempers vangen deze klappen op en zorgen ervoor dat het wiel van de auto altijd contact heeft met het wegdek. Hierdoor behoudt je optimale controle over het voertuig waarin je rijdt. Ook wordt de rit zelf een stuk plezieriger.

Tip: Skoda tuning

Uitgebreid aanbod

Bilstein heeft een uitgebreid aanbod aan schokdempers. Verschillende voertuigen hebben namelijk verschillende schokdempers nodig. De schokdempers voor je dagelijkse auto zijn anders dan de schokdempers voor een raceauto. De volgende dempers zijn beschikbaar:

  1. Originele / Vervangingen
  2. Electronic suspension
  3. Motorsport
  4. Performance dempers
  5. Motorfiets
  6. Sport en schroefsets

Deze dempers zijn weer onder te verdelen in verschillende categorieën. Zo bieden zij voor de meeste voertuigen beschikbare dempers.

Uitgelicht: Kia Rio accessoires

APEX Suspension systems zijn al jarenlang verkrijgbaar op de markt en erg populair onder een breed publiek: van racers tot de dagelijkste autogebruiker. De eenvoud waarmee de APEX veren te vinden zijn en in de auto te plaatsen zijn, laat ons dit product vaak voor lief nemen. Terwijl elk individuele veer een lange weg aflegt voordat jij het in je winkelmandje kan leggen.

  1. De APEX veer wordt koud gewikkeld met CrSi verenstaal.
  2. Met een Wafios Ful10 wikkelmachine wordt de veer met computergestuurde precisie gemaakt.
  3. Elke veer ondergaat een warmtebehandeling om de betrouwbaarheid te maximaliseren.
  4. Om de duurzaamheid van de veer te verhogen, wordt het gekogelstraald.
  5. Na deze processen worden de veeruiteinden indien nodig bijgeslepen.
  6. Door de veer te ‘blokken’ wordt inzakken voorkomen.
  7. De volgende stap is het fosfateren en epoxeren van de veer om corrosie tegen te gaan.
  8. De veer wordt getest door zowel ervaren vakmensen als de duurproefmachine.

Pas na dit hele proces krijgt de veer een APEX logo en nummer. De precisie en zorg waarmee de APEX veren worden gemaakt is niet verbazingwekkend aangezien het toch een belangrijk onderdeel van de auto is. Toch staan we hier nooit bij stil. Bij deze.

 

Geef een reactie